Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

اوزگوندوز: این کشتی مال همه ی ماست

رهبر شیعیان ترکیه، صلاح الدین اوزگوندوز در خصوص حوادثی که در روزهای اخیر در کشور رخ داده و درمورد بازداشت ها سخنرانی کرده و فرمود: "همه باید از هر چیزی که ممکن است به کشور آسیب بزند دور بمانند. این کشتی مال همه ی ماست؛ نباید باعث غرق شدن آن شویم بلکه باید برای رسیدن این کشتی به یک ساحل امن بکوشیم." 

20 Aralık 2013
اوزگوندوز: این کشتی مال همه ی ماست

رهبر شیعیان ترکیه که در مسجد هالکالیزینبیه برای هزاران نماز گزار سخنرانی می کرد در خطبه ی دوم نماز جمعه با اشاره به مسئله ی مهمی که اخیرا در کشور رخ داده گفت کسی حق ندارد که با تعصب درمورد عدالت و یا سیاست قضاوتی داشته باشد.

"مومنان عزیز،

کشورمان در حال تغییر کردن است. گویا اقتصاد مان در حال نزدیک شدن به یک بحران است. امیدوارم چیزی که از آن می ترسیم سرمان نیاید. باز هم برخی برگه ها و اسناد در میان است. باز هم دادستان های مشهور مان در این ماجرا حضور دارند. من نمی گویم که نا حقی در حال رخ دادن است. اما نه عدالت را با سو استفاده کردن بی ارزش کنند و نه اجازه بدهند که کشور با فرستاده شدن دو برگه از خارج زیر و رو شود. وقتی خبری مطرح می شود ما هم نباید سریعا بگوییم "این افراد مایه ی تاسف هستند". در واقع، باید با متانت رفتار کنیم. تا زمانی که جرم محرز نشده باشد شخص بی گناه به شمار می رود.

اینکه سیاست مداران چطور با یکدیگر رفتار می کنند به خودشان مربوط است. اما ما باید مثل یک مسلمان رفتار کنیم. اگر قبل از احراز جرم کسی را سال ها در زندان بیندازیم آن شخص بی گناه است. با انقلابی نامیدن و زندانی کردن این افراد هم مخالفم. البته کسی که جرمی مرتکب شده باشد باید مجازات شود. اول جرمش را ثابت کنید، بعد هم او را به زندان بیندازید.

اگر در این زمینه مدرک و اطلاعاتی دارید پس منتظر چه هستید؟ اگر هم ندارید، بگذارید تا نتایج برای همه مشخص شود. البته گروه های سیاسی باهم در رقابت هستند. ممکن است از این استفاده کنند و یا نکنند. اما تو مثل یک مسلمان رفتار کن.

نه عدالت را متعصّبانه مورد قضاوت قرار بده و نه سیاست را. چرا که ما روز قیامت در مقابل همه ی گفته های مان مسئول خواهیم بود. سیاستمداران کار خودشان را انجام دهند. البته آنها هم جایز نیستند که این گونه عمل کنند اما متاسفانه سیاست همین است.

خداوند هم وطنان ما را از هر چیزی که بخواهد به کشورمان آسیب برساند حفظ کند. این کشتی مال همه ی ماست، تا حد ممکن باید سعی کنیم این کشتی را به ساحل امنی برسانیم و جلوی غرق شدنش را بگیریم.

هفته ی گذشته در شبکه ی اسکای، مصاحبه ای داشتم. برخی گفتند "انتقادهای تند اوزگوندوز از ایران و غیره" آیا شما در حرف های من انتقاد تندی بر علیه ایران شنیدید؟ من همانند گذشته از رهبر انقلاب و موسسه ی آن دفاع می کنم و هیچ مشکلی هم با موسسه ی انقلاب ندارم. خدا کسانی را که در شکل گیری این انقلاب نقشی داشته اند سلامت و حفظ کند و رفتگان را هم بیامرزد. اگر هم استثمارگرانی وجود دارد به راه راست هدایت کند.

اما آیا می شود اشغال خاک آذربایجان توسط ارمنی ها و قتل عام قره باغ را انکار کرد؟ آیا دفاع از انقلاب نیاز به انکار این مسئله دارد؟ آیا نیاز به بی گناه شمردن ارامنه هست؟ اگر دشمن هم هستید، لا اقل مرد باشید. روز محشر همه در یک پیشگاه قرار می گیریم. در این مورد بیشتر از این نمی خواهم حرفی بزنم.

روز دوشنبه مراسم اربعین را به عظمت روز عاشورا در مرکز محمد فضولی برگزار خواهیم کرد. پیر و جوان، زن و مرد، حاضر و غایب باید این مسئله را به دیگران هم اطلاع بدهید. این موضوع فقط مال شیعه و سنی نیست بلکه مسئله ی تمام مسلمانان است. امام حسین (ع) فقط مال ما نیست. برگزاری با شکوه ا ین مراسم باعث خیر اخروی شما خواهد شد."

 

 

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.