Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

اوزگوندوز: لقمه ی حرام باعث می شود 

رهبر شیعیان ترکیه، صلاح الدین اوزگوندوز به گزارش دومی که پس از رسوایی گزارش اول شهر ایگدیر، به امضای انجمن مسئولین دینی این شهر درآمده واکنش تندی نشان داد 

01 Kasım 2013
اوزگوندوز: لقمه ی حرام باعث می شود 

در نماز جمعه ی روز یکم نوامبر که در مسجد هالکالی زینبیه برگزار شد، در حضور هزاران نمازگزار، رهبر شیعیان ترکیه در دومین بخش خطبه ی خود مسائل روز را ارزیابی کرد. ایشان با انتقاد از گزارش های اخیر شهر ایگدیر که جماعت شیعیان این شهر را مورد هدف قرار داده است فرمودند:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

در ایگدیر رسوایی ها یکی پس از دیگری اتفاق می افتد. باز هم کسانی که سود می برند و از همان سفره ی حرام بهره مند می شوند با گفتن "مگر آنها را شما آورده اید که شما هم بخواهید عزل کنید" رسوایی دیگری را به وجود آورده اند.

چرا می گویم سفره ی حرام؟ چون آنها از پول و حق من حقوق می گیرند. شما آنجا برخی از مسئولین دولتی را به جان گروهی از مردم می اندازید، زمانی که این گروه هم اعتراض می کنند به مسئولین دولتی خود می گویید که ما پشت شما هستیم. در این صورت این نمایندگان دولت فقط مدافع گروهی از مردم می شوند. آنها والی و یا مفتی مردم ایگدیر نخواهند بود. 

عاقل باشید. لقمه های حرام باعث شده که حرف های شما هم حرام شود. شمایید که فتنه ایجاد می کنید. شمایید که بدعت و خرافه می سازید.

به عنوان کسی که پای حرف هایش می ایستد و مسئولیت گفته های خود را می پذیرد قبلا به شما گفته بودم و باز هم تکرار می کنم.

شما 1400 سال است که به این ملت نجیب دروغ گفته اید. حقیقت را از آنها پنهان کرده اید. آنها را از آل محمد دور نگه داشته اید. آنها را از نور دور کرده و به سمت تاریکی سوق داده اید.

لعنت به هر کسی که به این مردم خرافات می آموزد. عاقل باشید. شما هم فتنه گرید و هم اربابان خرافات. ما اینگونه نیستیم.

بیایید نه به منابع شیعی، بلکه به منابع سنی نگاهی بیندازیم. هر کسی که حقیقت را گفته باشد از آن پیروی می کنیم. تمامی خرافات و فضیلت های ساختگی را کنار بگذاریم. من اینجا هستم و آماده ام که در هر صحنه ای که شما بخواهید باهم بحث کنیم. والسلام.

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.