Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

اذان قاضی دز زینبیه پخش شد

اذانی که برای آخرین بار در آقدام و قبل از اشغال این منطقه توسط ارمنی ها در مساجد پخش شده بود، در مسجد زینبیه به صدا در آمد تا بار دیگر فراموش نشدن اشغال خاک آذربایجان را یادآوری کند 

22 Şubat 2014
اذان قاضی دز زینبیه پخش شد

در روز جمعه، بیست و دوم فوریه مردم در مسجد هالکالی زینبیه جمع شدند تا یاد شهدای آذربایجان مخصوصا شهدای قره باغ را گرامی بدارند. رهبر شیعیان ترکیه، صلاح الدین اوزگوندوز در خطبه ی دوم نماز به بررسی مسائل مختلفی پرداخت و گفت:

امروز به اذانی گوش سپردیم که قبل از اشغال منطقه آقدام در مساجد پخش شده بود. من نمی خواهم از لفظ آخرین استفاده کنم. انشاالله بعد از آزاد سازی این منطقه، این اذان اولین اذانی خواهد بود که به صدا در می آید. اشغال قره باغ، داغ و درد بزرگی بر قلب و عزت ما به شمار می رود. اگر خاک من تحت اشغال ارمنی ها باشد من چطور می توانم سرم را بالا بگیرم؟ مهم نیست که چه مقدار از خاک های ما تحت اشغال قرار دارد. خاک من نباید تحت اشغال باشد!

از ابتدا گفته ایم که اولویت اول ما در آذربایجان آزادی خاک های تحت اشغال ماست. برای ما اهمیتی ندارد که کدام حزب و چه کسی در راس قدرت باشد. تا زمانی که خاک ما در اشغال باشد حجاب هم مسئله ی اول و حائز اهمیت نیست. اگر شرف و ناموس برای من اهمیت دارد باید اول خاک خود را از اشغال رها کنیم. بعد از آن می توانیم درمورد مسائل دیگر هم صحبت کنیم.

اولویت دوم ما هم حفظ بافت جمعیتی آذربایجان است. در واقع هیچ کس حق ندارد که با استفاده از قدرت دولت و یا هر چیز دیگری دین و یا مذهب دیگران را تغییر دهد. هر کس، هر شهروند آذربایجانی حق دارد که با اعتقاداتی که از اجداد خود به ارث برده است زندگی کند. هیچ کس حق ندارد که دین یا مذهبی را به دیگری تحمیل کند. شیعه باید شیعه بماند، سنی باید سنی بماند و مسیحی هم باید دین خود را داشته باشد. ما پیروان قرآن هستیم و هیچ دین و مذهبی را به کسی تحمیل نمی کنیم. اولویت دوم من هم این است. مسائل دیگر را روحانیون مطرح کنند. خانم ها موهای خود را بپوشانند، این مسئله مربوط به دولت نمی شود. 

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.