Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

اهل دل در هالکالی گرد هم آمدند.

دوستداران اهل بیت ، بواسطه شرکت در مراسمی که توسط اتحادیه جم موسی ابدال در جمخانه یونس امره هالکالی برگزار شده بود ؛ گرد هم آمدند.  

28 Ekim 2012
اهل دل در هالکالی گرد هم آمدند.

در این برنامه که با شرکت صلاح الدین اوزگوندوز رهبر جعفری های ترکیه ؛ دده علیرضا اوغورلو رئیس موسسه امور دینی علویان و حضور گسترده نمایندگان تشکل های مختلف زینبیه و جمع کثیری از عاشقان اهل بیت علیهم السلام همراه بود ، پیامهایی از وحدت و برادری موج می زد.

دده علوی علیرضا اوغورلو که در مراسم جمخانه یونس امره هالکالی سخنرانی می کرد ، با تاکید بر موضوع امام حسین علیه السلام و کربلا بمناسبت نزدیکی به ایّام ماه محرم ؛ ادامه داد : " در کربلا حق با باطل و صداقت با دروغ در تقابل باهم قرار داشتند .اگر چه در راه راست نیز قرار داشته باشیم ، چنانچه در نگرش به آیینه حیات نتوانید اصول حسینی را مشاهده نمائید ، اگر ماه محرم در دلها و جانهایتان جاری نباشد ، آنگاه نخواهید توانست این اصول را به فرزندان خود و نسل های آینده منتقل کنید و مورد پذیرش و احترام سایرین نیز قرار نخواهید گرفت".

بدنبال دده اوغورلو ؛ آقای صلاح الدین اوزگوندوز رهبر جعفری های ترکیه ضمن دعوت شدن به تریبون ؛ سخنان خود را با اشاره ای به فضیلت های حضرت فاطمه سلام الله علیها آغاز نمود . اوزگوندوز با تبیین احادیث و کلمات قصاری در خصوص الگو بودن آن حضرت برای بانوان در دنیا و آخرت ادامه داد : اولین فرمایش حضرت علی (ع) در زمان ضربت خوردن " به خدای کعبه سوگند که رستگار شدم " بود و حضرت امام حسین (ع) نیز در زمان شهادتش در کربلا گفتند که " خداوندا ، من به رضای تو خشنودم " . آنهایی که رفتند با خوشحالی ترک کردند . آنانی که ماندند اندوهگین هستند . آنانی که امروز حتی به کودکان خردسال نیز رحم نمی کنند ، کودکان دبستانی را بمباران می کنند ؛ امروز با اسلامی انگلیسی و اسرائیلی که مردان را به قتل رسانده و زنان را به اسارت میبرند مواجه هستیم . ما از آنان اعلام برائت میکنیم . دین آنان برای خودشان و دین ما برای ما باشد . همانطور که شاه خطایی دده گفتند ؛ دردی که به پایان آن امیدی نباشد را با هزاران درمان عوض نمی کنم . خداوند عشق و محبت شما را پایدار گرداند" .

بدنبال سخنرانی آقای اوزگوندوز ضمن قرائت دعای موسی ابدال ، لقمه های خوراکی به نشانه وحدت توزیع گردید.

سپس قاضی اصلان رئیس جمخانه ، پروژه جدید جمخانه در دست احداث را به اوزگوندوز نشان داد . اوزگوندوز با کسب اطلاعاتی پیرامون این پروژه ضمن ابراز خرسندی خود از این پروژه ، خواستار به ثمر رساندن آن در حداقل زمان ممکن شد.

اوزگوندوز در برنامه گرامیداشت دده زبیل دورسون و تمامی عاشقانی که به فوت ناگهانی از دنیا رفته اند ، پس از صحبت هایی با اقوام آن مرحوم و دیگر دوستان علوی ، جمخانه را ترک نمود.       

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.