Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

اوزگوندوز با نصرالله دیدار کرد (عª

رهبر شیعیان ترکیه، صلاح الدین اوزگوندوز که برای شرکت در کنفرانس بین المللی بحرین به بیروت مرکز لبنان سفر کرده بود با دبیر کل حزب الله لبنان، سید حسن نصرالله دیدار کرد. 

30 Aralık 2012
اوزگوندوز با نصرالله دیدار کرد (عª

در این دیدار که در فضایی بسیار صمیمانه برگزار شد، این دو رهبر دیدگاه های خود را در مورد مسائل مختلف مطرح کردند.

این دیدار که رئیس انجمن جهانی علمای شیعه، شیرعلی بیات نیز در آن حضور داشت پنج ساعت به طول انجامید

نکات حائز اهمیتی که بیات در مورد دیدارهای صورت گرفته در لبنان مطرح کرده از این قرار است:

رهبر حزب الله که به شکل صمیمانه ای از اوزگوندوز استقبال کرده بود گفت: "سال هاست که منتظر چنین لحظه ای بودم. چند سال پیش مراسم عاشورایی که شما ترتیب داده بودید تماشا کردم، نمی توانستم اشک هایم را کنترل کنم. از اطرافیانم خواستم که سخنرانی شما را برای من ترجمه کنند. رویکرد های شما را کاملا به حق می دانم و به نظر من شما به تمامی مسائل اشراف دارید. کارهایی که انجام می دهید کاملا شجاعانه است.

نظرات و باورهای شما خیلی حکیمانه است. از همان روز همواره آرزوی دیدار با شما را داشتم.

این دو رهبر، درمورد بازی های صهیونیست ها برای درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر و کشاندن آنها به فلاکت و راه های مواجه با رژیم صهیونیستی به بحث و گفتگو پرداختند. نصرالله به داشتن ایده ها و تفکر مشابه و یکسان در مورد مسائل سیاسی و منطقه ای با اوزگوندوز اشاره کرد.

اوزگوندوز در این دیدار اشاره کرد که ملت ترکیه، ملتی نجیب است و هرگز ملعبه ی دست اسرائیلی ها نخواهند شد. او اینگونه ادامه داد که ترکیه یک کشور قبیله ای نیست و وارد بازی های اسرائیل نمی شود. اگر چه به خاطر عضویت در ناتو ناچار به انجام برخی کارها شده اما هرگز به نفع اسرانیل و در حمایت از او کاری انجام نخواهد داد. هرچند دلارها و نفت زیادی برای ترکیه هزینه می کنند اما ملت ترکیه هرگز غرور خود را به این چیزها نخواهد فروخت.

 

اوزگوندوز با اشاره به این که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ترکیه، هر دو انسان هایی متدین، با بصیرت و با وجدان هستند گفت: "هنوز هم چنین افرادی را نصیحت می کنم که با تکیه بر بصیرت و وجدانشان با کارهای نا متعارف اتحاد و قدرت منطقه را به خطر نیندازند".  

 نصرالله و همکارانش سلام و ارادت خود را به مردم ترکیه رساندند.

 

شیعیان لبنان برای حل مسئله ی گروگان ها درخواست کمک دارند

رنیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، شیخ عبدالامیر قبلان، به افتخار دیداررهبر شیعیان ترکیه، صلاح الدین اوزگوندوز از لبنان مراسم شامی تدارک دید.

در این مراسم قبلان از اوزگوندوز برای هماهنگ کردن دیداری با آنکارا در خصوص مسئله ی گروگان ها درخواست کمک کرد.

قبلان گفت: "ما برای آزادی گروگان های ترک که در لبنان گرفتار شده بودند هر کاری که در توانمان بود انجام دادیم، پاسخ خوبی را باید با خوبی داد. حالا ما نیز از نخست وزیر ترکیه چنین توقعی داریم. و معتقدیم که تلاش های ایشان بی نتیجه نخواهد ماند. از طریق سفارت بیروت تقاضای خود را مطرح کردیم، راه های دیپلماتیک را دنبال کرده و نه نمی گویند. اما عملکردشان نتیجه ای ندارد. اگر قرار ملاقاتی ترتیب داده شود ما با هیئتی به ترکیه آمده و با مسئولین مرتبط دیدار می کنیم. اطلاعاتی که در دست داریم به ما نشان می دهد که گروگان ها را به ترکیه انتقال داده اند. اوزگوندوز به آنها گفت که درخواست قرار ملاقات شان را انتقال خواهد داد اما اینکه چه پاسخی بدهند به خود آنها بستگی دارد. او اظهار امیدواری کرد که انشاالله پاسخ دولت ترکیه مثبت باشد.

 (لبنانی هایی که برای زیارت مرقد امام رضا در مشهد به ایران سفر کرده بودند، روز 25 ماه مارس در راه بازگشت زمانی که از طریق ترکیه وارد سوریه می شدند به دست یک گروه تروریستی گروگان گرفته شدند.

میهن پرستان ایجاد ترس نمی کننند بلکه ناامیدی ایجاد می کنند

میهن پرستان در لبنان نه ترس بلکه ناامیدی به وجود آورده اند، بعد از حرکت اردوغان (یک دقیقه) و وقتی به خاطر فلسطین ترک ها در کشتی ماوی مارمارا نه هم وطن خود را شهید دادند همه ی مجاهدان حزب الله هم شیعه و هم سنی را در جامعه به خیابان ریخته و با پرچم های ترکیه به تظاهرات پرداختند. اما بعد از آن همه ی دنیا این را می داند که این میهن پرستان بر ضد موشک های ایران برای حفاظت از اسرائیل  عمل می کنند و این نقشه ای از طرف دنیای غرب بوده و این طرحی از سوی آمریکا و اسرائیل بوده ولی جناب نخست وزیری که به ایمان و هوشش معروف است چطور از این ماجرا بی خبر است.

برای تماشای فیلم این گفتگو اینجا کلیک کنید.

 

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.