Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

مراسم با شکوه اربعین در هالکالی -ع

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت امام حسین و یاران با وفایش در هالکالی برگزار شد 

25 Aralık 2013
مراسم با شکوه اربعین در هالکالی -ع

هزاران عزادار در این مراسم که از طرف انجمن جعفریدر و در مرکز محمد فضولی برگزار شده بود شرکت کردند.

رهبر شیعیان ترکیه، صلاح الدین اوزگوندوز، نماینده مجلس حزب جمهوری خلق، علی اوزگوندوز، معاون رئیس حزب جنبش ملی ترکیه، آتیلا کایا، سرکنسولگر ایران در استانبول، محسن مرتضایی فر و رایزن فرهنگی، حسن شعبانی، مدیر شبکه ی ولایت، آیت الله محمد حسین قزوینی، رئیس انجمن جابر، حسن کارابولوت، رئیس بنیاد علوی خدمات اسلامی جم، جلال دوغان، رئیس جعفریدر، سینان کیلیچ، رئیس جم اوی یونس امره، گازی آرسلان، مسئول دانشگاه المصطفی در استانبول، دکتر رسول عبداللهی، رئیس انجمن زینبیه، رئیس باشگاه ورزشی ایفا، مهدی شرن، رئیس انجمن آتا، سوجا کاچان، علمای مذهبی علوی، مسئولین و جمعیت کثیری از مردم در این مراسم شرکت کرده بودند.

این مراسم که با اجرای سخنگوی انجمن جعفریدر برگزار می شد با تلاوت قرآن توسط آلیجان گورل آغاز شد.

پس از تلاوت قرآن، فیلم "عاشورا" به کارگردانی کوکن ارگون که در جشنواره فیلم برلین برنده ی جایزه شده بود به نمایش در آمد.

سپس، رئیس انجمن جعفریدر، سینان کیلیچ برای ایراد سخنرانی خود به روی صحنه دعوت شد. ایشان در سخنان خود از تمامی نمایندگان رسانه هایی که در انتشار پیام عاشورایی امام حسین در دنیا نقش مهمی ایفا می کنند تشکر و قدردانی کرد. و در ادامه، جوایز برندگان رسانه ای مراسم عاشورا به منتخبین تقدیم شد.

با پایان مراسم اهدای جوایز، رئیس انجمن جابر، حسن کارابولوت در سخنان خود علت عدم پذیرش دعوت پیامبران از سوی انسان ها را بردگی در برابر نفس، شیطان و یا فراعنه زمان بیان کرده و گفت: "حضرت زینب پس از شهادت برادر بزرگوارش با گسترش نور این شهادت در تمام دنیا، زنجیرهایی که خاندان اموی به روح اسلام زده بودند پاره کرد. دست های حضرت زینب و دیگر زنان را زنجیر زده بودند اما روح آنها را نتوانسته بودند اسیر کنند. آنها توانستند فکر کسانی که اسیر زنجیر شده بود را آزاد کردند."

بعد از کارابولوت، مدیر شبکه ی ولایت، آیت الله محمد حسین قزوینی به روی صحنه دعوت شد. ایشان در سخنان خود با استفاده از منابع سنی به فضیلت های گریه کردن برای امام حسین اشاره کرده و گفت: "ما اینجا جمع شده ایم تا برای امام حسین (ع) عزاداری کنیم و این را از پیامبر آموخته ایم. ایشان بعد از جنگ احد، دیدند که هر کسی برای شهید خود عزاداری می کند اما کسی برای عمویش، حمزه گریه نمی کند. فرمودند: کسی برای حمزه شهید گریه نمی کند. و پس از آن زنان انصار دور هم جمع شدند و برای حمزه شهید عزاداری کردند."

رئیس بنیاد علوی خدمات اسلامی جم، جلال دوغان که برای ادای سخنرانی خود به روی صحنه رفت گفت: "ما به عنوان عاشقان اهل بیت، باید آینده ی خود را نجات دهیم. این وظیفه ی ماست. امروز با عزاداری و گریه برای امام حسین در غم حضرت زینب شریک شدیم. خداوند ما را در راه عشق اهل بیت حفظ کند."

رهبر شیعیان ترکیه، صلاح الدین اوزگوندوز، با اشاره به دلارهای نفتی عربستان سعودی که وارد کشور شده است گفت: "هیچ کس بی جهت احساس امیدواری نکند، چون این پول ها راه به جایی نخواهد برد. این دلار ها حرام است." ایشان با انتقاد از اینکه وهابی ها شبکه ی تلویزیونی در ترکیه خریداری کرده و درمورد امام حسین حرف هایی زده اند گفت: "می گویند: "اینگونه مطرح می شود که امام حسین برای مبارزه با ظلم جنگید، باید پرسید که کدام ظلم؟ مگر یزید چه ظلمی کرده بود؟" اگر شما این دیدگاه را دارید باید بگویم خدا شما را در روز قیامت با یزید محشور کند، چه چیز دیگری می توانم بگویم."

پس از پایان سخنرانی اوزگوندوز، بابک مهریان به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداخته و عاشقان اهل بیت عزاداری کردند. 

 

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.