Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

اوزگوندوز در کنفرانس بحرین چه گفت

رهبر شیعیان ترکیه، صلاح الدین اوزگوندوز در کنفرانس بین المللی " حقوق بشر و دموکراسی در بحرین" که در بیروت، مرکز لبنان برگزار شده بود مطالب مهمی را مطرح کرد.  

22 Aralık 2012
اوزگوندوز در کنفرانس بحرین چه گفت

در این کنفرانس که نمایندگانی از فرانسه، انگلیس، روسیه، ایتالیا، مصر، ایران، ایرلند، یمن، کویت، عربستان سعودی، و ترکیه در آن شرکت کرده بودند، صلاح الدین اوزگوندوز اندیشه های خود را در ارتباط با موضوع کنفرانس این چنین بیان کرد:

من نیز مانند هر انسان آزاده و با وجدان دیگری امیدوارم این کنفرانس که در باب انسانیت و حقوق بشری ست که در بحرین با تانک های آل سعود و آل خلیفه پایمال می شود و درمورد دموکراسی ست که با گازهای اشک آور سمی غربی ها نادیده انگاشته می شود نتایج مثبت و موثری داشته باشد.

برای دستیابی به موفقیت در این کنفرانس سه شرط اساسی وجود دارد

1.  بی تردید تفکرات و رهنمود هایی که مهمانان عزیز این کنفرانس ارائه خواهند داد نه تنها از نظر استراتژیک  بلکه از نظر انگیزه و امید به مردم مظلوم بحرین یاری خواهد رساند.

2.  حمایت و دلگرمی هریک از شرکت کنند گان در این کنفرانس از هر کشوری که هستند نباید فقط به زمان کنفرانس محدود شود، بلکه پس از بازگشت به کشورشان هم باید صدای مردم مظلوم بحرین را به تمام دنیا برسانند، باید توجه دنیا را به ظلمی که به آنها روا می شود، انسانیت و حقوق بشری که همراه با مساجد زیر تانک ها و گلوله ها نابود می شود، اوضاع وخیم مردم که با گازهای سمی غربی ها کشته می شوند و شرایط بد دموکراسی جلب کنند.

من مطمئنم خیلی از انسان های با وجدان و آزاد جهان از آنچه که در بحرین بر سر مردم مظلوم می آورند بی اطلاع هستند. اگر آنها ازظلمی که بر مردم مظلوم بحرین روا داشته شده است با خبر شوند ساکت نمی نشنند.

3.  رسانه های آزاد و با وجدان باید درباره ی حقایق بحرین بیشتر اطلاع رسانی کنند و جنایاتی را که در بحرین رخ می دهد انعکاس دهند تا این جنایات مسکوت نمانند. آنها باید مانند حضرت زینب رفتار کنند.

برای وجدان های بیدار جهان می گویم:

در این جهان هر چیزی و هر کسی حقی دارد اما مردم بحرین ندارند؟ ظالمان، قذافی دیکتاتور، صدامی که قاتل جان میلیون ها انسان بود و حتی تروریست هایی که کودکان را قتل عام می کنند هم حقی دارند و از خودشان دفاع می کنند اما مردم بحرین این حق را ندارند؟

تمامی گناهکاران، اشغالگران، متجاوزان، غارتگران و حتی انسان های شیطان صفت هم حقی برای دفاع از خودشان دارند اما چرا مردم بحرین از داشتن حق دفاع از خود محرومند؟!

برادرانی که از دیدن پرنده ی آلوده به نفت که در خلیج افتاده و با سگی که به خاطر خوردن غذای مسموم در خیابان مرده است احساس تاسف و عذاب وجدان می کنید، چرا از دیدن کودک دو ساله ی بحرینی که با تنفس گازهای سمی کشته شده احساس عذاب وجدان نمی کنید؟ چرا به پا نمی خیزید؟ چرا بی تفاوت هستید و چیزی نمی بینید و نمی شنوید؟

مساجد بحرین به چه دلیلی ویران می شوند؟

نوزادان بحرینی به جرم کدامین گناه کشته می شوند؟

آیا بهار عربی برای تمامی اعراب وجود دارد اما برای مردم بحرین، قطیف، دمان و الحسا چنین بهاری وجود ندارد؟

در این کنفرانس، وزیر داخله سابق عراق، زبیدی، دکتر بشری الزوینی، مشاورنخست وزیرعراق نوری المالکی، نماینده خاور میانه ی انجمن بین المللی اهل بیت، سعید تبریزی، رهبر شیعیان نیجریه، محمد محمود توری، شهرداریکی از شهرهای بحرین، مجید میلاد الجزیری، مدیر شبکه ی اللولو آقای یاسر السایک، تیم شبکه ی آسیا تی وی ، رئیس شورای مطبوعات لبنان، ابراهیم المدحوح، رئیس شورای حقوق بحرین بشر بحرین، باقر درویش، صلاح المصری از تونس، نماینده  مرکز معارف اسلامی عربستان، شیخ احمد سلیم، رئیس انجمن دفاع ازمردم فلسطین، حسین رویواران وسید مرتضی نعمت زاده از طرف سازمان تقریب شرکت کردند.

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.