Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

کارابولوت: کسانی که درجهبه ی حق با

رئیس انجمن علمای جعفری دنیا، حسن کارابولوت، در مراسم ارزیابی عاشورا درباره ی موفقیت زینبیه در برگزاری مراسم عزاداری عاشورا اینگونه گفت که هر کسی که در جبهه ی حق باشد پیروزی از آن اوست.  

10 Aralık 2012
کارابولوت: کسانی که درجهبه ی حق با

 

کارابولوت این مطالب را بیان کرد:

من به عنوان یک خدمتکار در مکتب حسین، از هر کسی که در راه حسین و برای حسین حتی اندکی زحمت کشیده، بزرگ و کوچک کمال تشکر را دارم.  و در راس همه، از رهبر عزیزمان که الگوی ماست و انجمن جعفری ها که در برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم عاشورا تمامی تلاش خود را انجام دادند سپاسگزارم. من همیشه خودم به این مسئله فکر می کنم که مراسم عاشورای زینبیه چطور به جایگاه فعلی اش رسیده است.

در تحلیل احادیث در دنیا دو نوع تفکر وجود دارد. یکی این است که حق همیشه پیروز است، و دیگری این است که قدرت همیشه پیروز است. حرکت حسین، منش حسین، منش انبیا وهمین طور تاریخ درستی این بیان را تصدیق کرده است. یعنی امام حسین این شعار را نمایان کرد که در نهایت کسانی که در راه حق قدم بر می دارند و در مقابل حق سر تسلیم فرود می آورند پیروز خواهد شد. امام حسین این گفته را خودشان نشان دادند.

تفکر و اندیشه ی اموی اما مفهومی عکس آنچه گفته شد را اظهار می کند. صاحبان قدرت غالب و پیروز خواهند بود. این حرف فرعون ها، نمرودها و یزید است. در آن روز (عاشورا) یزید و ابن زیاد چنین تفکری داشتند که قدرت از آن ماست پس ما پیروز خواهیم بود.

اما امام حسین فرموردند نه این طور نیست، حق با هر که باشد پیروزی از آن او خواهد بود. اگر بخواهیم این گفته را در شرایط امروزی بسنجیم می توانیم بگوییم نتایجی که رهبر عزیزمان بدان ها دست یافته اند هرگز با ثروت و قدرت قابل مقایسه نیست. مهم در مسیر حق قدم برداشتن و به حق کار کردن است. اگر امروز کسی در گوشه ای از دنیا مراسم عزاداری را می بیند، می پسندد و تحت تاثیر قرار می گیرد هیچ علتی ندارد مگر قدمی که اهالی زینبیه در مسیر حق برداشته اند.

و امروز این حقیقت آشکار شده است. آنها چه کرده اند؟ خرافه های فراوانی را مورد ارزیابی قرار داده اند. رویکرد بیست سال پیش رسانه ها را با رویکرد امروزی آنها مقایسه کنید، با مورد توجه قرار دادن مجامع و رهبران مذهبی می توانید تغییر رویه ی رسانه ها را ببینید. این بیانگر چه چیزی ست؟ حق پیروز است. زمانی که ما به فکر برگزاری مراسم عاشورا هستیم باید اندیشه و تفکر امام حسین را نیز در نظر بگیریم

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.