Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

نشستی برای ارزیابی مراسم عاشورا

رهبر شیعیان ترکیه در مراسمی که در مسجد زینبیه برگزار شد در طی دیداری با مسئولین پس از ارزیابی مراسم عزاداری عاشورا در مورد اربعین به گفتگو نشستند 

08 Aralık 2012
نشستی برای ارزیابی مراسم عاشورا

در این مراسم که در روز پنجشنبه ششم دسامبر در مسجد زینبیه برگزار شد، انجمن آتا؛ جعفری ها، انجمن زینبیه، انجمن زهرا آنا، تیم ایفا و جوانان فعال زینبیه حضور به هم رسانیده و در مورد مسائل مختلف به گفتگو پرداختند.

مراسم با قرائت قرآن توسط قاری اهل بیت، شیخ احد تالان آغاز شد. علی آدار سخنرانی خود را با صحبت درباره ی مسائل روز به انجام رساند و پس از او رئیس انجمن، سینان کیلیچ با تشکر از علما و مسئولین یادآوری کرد که از همین حالا باید برای مراسم عاشورای سال آینده تلاش کرد.

رهبران شیعیان ترکیه، صلاح الدین اوزگوندوز، با مخاطب قرار دادن حضار، از علمای اهل بیت، نیروهای انتظامی حاضر در مراسم عاشورا، رسانه های ترکیه به دلیل استقبال گسترده، شهرداری های مربوطه و دوستداران اهل بیت کمال تشکر خود را ابراز کرد.

آقای حسن کارابولوت نیز در سخنرانی خود در این مراسم اعلام نمود که پیام امام حسین بیانگر پیروزی اخلاص و حقیقت در مقابل قدرت است.

امام جماعت مسجد اهل بیت اسنیورت، یعقوب یاشلاک نیز از رهبر شیعیان ترکیه، صلاح الدین اوزگوندوز، به دلیل موضع قدرتمندش در مقابل تفکرات ضد شیعی و تلاش های بی نظیرش در برگزاری مراسم جهانی عاشورا تقدیر و تشکر کرد.

و در ادامه، شرکت کنندگان، نظرات و انتقادات خود را درمورد مراسم عاشورا بیان نمودند.

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.