Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

تبریک یونسکو برای مراسم عزاداری 

یونسکو، سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی سازمان ملل مراسم اهدای خونی که در روز عاشورا تدارک دیده شده را الگویی برای تمام جهان دانست و از آن تقدیر کرد. 

02 Aralık 2012
تبریک یونسکو  برای  مراسم عزاداری 

برای معرفی و اشاعه ی تفکر شیعی در مراسم عزاداری جهانی روز عاشورا، شرکت کنندگان بیش از هزاران واحد خون اهدا کردند که از طرف یونسکو مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.

کمپین "اهدای خون، اهدای زندگی" که سال ها پیش بر پایه ی فراخوان رهبر شیعیان ترکیه ایجاد شده بود با گذشت زمان گسترده تر می شود، به طوری که چند سالی ست در کشور آذربایجان هم مورد توجه قرار گرفته است و امسال نیز برای اولین بار از سوی شیعیان پاکستان، ایران و عربستان سعودی در مراسم عزاداری عاشورا کمپین اهدای خون راه اندازی شد. و بر همین اساس، عاشقان اهل بیت، به حرمت امام حسین (ع) با اهدای خون خود به صلیب سرخ، جان انسان ها را نجات می دهند.

صلیب سرخ هر سال درروز دهم محرم الحرام، شاهد بیشترین اهدای خون در تاریخ تاسیس خود می باشد.

به دلیل سیل انبوه اهدا کنندگان، صلیب سرخ استانبول به تنهایی قادر به خدمت رسانی به عزاداران نبوده و به همین دلیل از انجمن های مارمارا، ادیرنه، لوله برگاز، کوجالی و ساکاریا کمک گرفته و در این مراسم جهانی عزاداری در هالکالی شرکت می کنند. سازمان صلیب سرخ ترکیه به اندازه تمام تجهیزات و نیروهایی که در میدان هالکالی حاضر می شوند خون دریافت می کند.

امسال در مراسم اهدای خون، مردم ترکیه خواهان اهدای خونشان به مظلومین فلسطینی درغزه شدند. از آنجایی که انتقال خون به خارج از کشور ممنوع است سازمان صلیب سرخ از طرف اهداکنندگان خون، کمک های لازم و مناسبی را برای مردم غزه ارسال خواهد کرد.

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.