Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

پارلمان ایران و عراق در مراسم عاش 

در مراسم عزاداری جهانی که در میدان عاشورای استانبول برگزار خواهد شد شخصیت های برجسته و مهمی از جمهوری اسلامی ایران و عراق شرکت خواهند کرد  

22 Kasım 2012
پارلمان ایران و عراق در مراسم عاش 


این مراسم که از طرف شیعیان و برای معرفی و الگو قرار دادن دیدگاه شیعی ترتیب داده شده و از طرف یونسکو به عنوان مراسم عزاداری نمونه جهان معرفی شده است امسال نیز شخصیت های ویژه ای را از کشورهای مختلف در مراسم عزاداری امام حسین (ع) گرد هم خواهد آورد.

 

در این مراسم که رئیس جمهور عبدالله گل هم به آن دعوت شده است، مقامات رده بالایی از ایران و عراق شرکت خواهند کرد. رییس مجلس جمهوری اسلامی ایران، علی لاریجانی و رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق و مشاور شورای عالی رییس جمهور عراق دکتر همام حمودی با شرکت کردن در این مراسم پیام های مهمی را ارائه خواهند داد.

این مراسم که هرساله صدهاهزار شرکت کننده را از سراسر کشور گرد هم آورده و باعث می شود میلیون ها بیننده احساس مشترک خود را از طریق رسانه باهم قسمت کنند در صلح منطقه ای هم نقش ویژه ای ایفا می کند.

حمودی: "زینبیه را الگوی خود قرار می دهیم"

سال گذشته رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق و مشاور شورای عالی رییس جمهور عراق دکتر همام حمودی چند هفته بعد از عاشورا از زینبیه دیدار کرده و اشاره کرده بود که ویژگی های خاص مراسم هالکالی را در عراق مورد ارزیابی قرار می دهند.

"خدا از همه ی کارکنان زینبیه راضی باشد، بهترین تبلیغات را زینبیه انجام می دهد، از طریق شبکه ی الفرات مراسم عزاداری عاشورا را تماشا کردم، تصاویر بی نظیری را شاهد بودم، شیعیان و سنی های عراق رویکرد شما را تحسین می کنند.

تجمع بزرگان شیعه، اهل تسنن و علویان در مراسم عاشورا حائز اهمیت است. ما نیز امسال قصد داریم برای مراسم عزاداری عاشورا از بزرگان اهل تسننو مسیحیان دعوت به عمل آوریم.

تلاش ها و عملکردهای دینیدر عاشورا شایان تقدیر است و ارتباط تاریخی اوزگوندوز با عراق برای ما فرصت مهمی به شمار می رود"

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.