Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

تقدير حضرت آيت‌الله العظمی سبحان

يت‌الله ‌سبحاني ‌در پيامي، با تقدير از شركت نخست‌وزير تركيه در مراسم عزاداري سيدالشهدا‌(ع)، آن‌را نشانه حمايت از اهداف حسين‌بن‌علي‌(ع)‌ يعني ظلم‌ستيزي وعدالت‌خواهي كه جامعه بشري بدان نيازمند است، دانست. 

20 Aralık 2010
تقدير حضرت آيت‌الله العظمی سبحان

متن كامل اين پيام به شرح ذيل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم

حضور انور جناب آقاي رجب ‌طيب اردوغان

نخست وزير محترم كشور تركيه

با اهدا سلام و عرض تسليت به مناسبت ايام شهادت سرور شهيدان، اباعبدالله‌الحسين‌(ع) و درخواست موفقيت فزاينده از باري تعالي براي پيشبرد اهداف مقدس آن عزيز!

قرآن و عترت دو يادگار گران‌بهايي است كه رسول خدا‌(ص) از خود بر جاي نهاده است و هر دو چراغ فروزاني هستند كه راه را براي مسلمانان در تمام عرصه‌ها و قلمروها روشن مي‌سازند و تكريم هر دو و بهره‌گيري از آنها دو رشته محكمي هستند كه مي‌توانند در جامعه اسلامي، وحدت آفرين باشند؛ زيرا همه فرق اسلامي، در عين اختلاف در برخي از مسايل، در اين دو يادگار وحدت نظر دارند قرآن مجيد امت متفرق را به سان كسي مي‌داند كه در آن ميان چاهي مهلك افتاده است. آن‌گاه براي نجات او دستور مي‌دهد كه به ريسمان محكم الهي چنگ بزند تا از آنجا برون آيد. چنان كه مي‌فرمايد:(واعتصموا بحبل‌الله جمعيا و لا تفرقوا)

بنابراين بهترين راه براي وحدت يك ميليارد و اندي مسلمان در برابر ابر قدرت‌هاي متجاوز پايبندي به اين دو يادگار است كه مايه وحدت و يگانگي همه آنهاست.

شركت آن شخصيت گرامي در مراسم عزاداري سال جاري در كشور خويش بسيار مهم و اثرگذار مي‌باشد از يك طرف، دعوت به تكريم عترت و پيروي از اين خانواده است، از نظر ديگر حمايت از اهداف حسين‌بن‌علي‌(ع) است كه در راس آنها ظلم‌ستيزي و عدالت‌خواهي است كه امروز جامعه بشري بدان نياز مبرم دارد و شعار حسين‌بن‌علي‌(ع) و حسينيان پيوسته اين بوده كه: "هيهات منا الذله "

دولت حضرتعالي در اين مدتي كه بر سر كار آمده و فعاليت‌هاي اصلاحي خود را آغاز نموده به خوبي نشان داده است كه به مسايل بين‌المللي و اسلامي و رفع تبعيض‌ها كاملا توجه دارد و مي‌تواند نقشي كليدي در اين زمينه‌ها ايفا نمايد.

ما موفقيت روزافزودن جنابعالي و همه همكارانتان را در پرتو پيروي از تعاليم عالي اسلام از خداوند متعال خواهانيم و اميدواريم كه دولت و ملت تركيه همراه با ديگر كشورهاي اسلامي، در تمام عرصه‌ها موفق و كامياب و سرافراز باشند.

با تقديم احترام
جعفر سبحاني

tohid.ir

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.