Zeynebiye - Ehlibeyt Dünyasının Gündemi | Türkiye Caferileri

شورای علمای شيعه تركيه توهين به آ¡

شورای علمای شيعه تركيه با انتشار بيانيه‌ای شديداللحن، توهين عالم سعودی به ساحت آيت‌الله سيستانی را محكوم كرد 

18 Ocak 2010
شورای علمای شيعه تركيه توهين به آ¡

شورای علمای شيعه تركيه در اين بيانيه ضمن اعتراض به توهين عالم وهابی به يكی از گرانقدرترين مراجع تقليد عالم تشيع نسبت به سكوت ديگر علمای عربستان در برابر چنين توهين‌هايی ابراز تأسف كرد.

در بخشی از اين بيانيه آمده است: «شيخ محمد العريفی» كه به صدور فتواهای تكفيری و افراطی مشهور است، در خطبه‌های نمازجمعه با نسبت دادن القاب زشت و ناپسند به آيت‌الله سيد علی سيستانی، بار ديگر حكم به تكفير شيعيان صادر كرد و فتنه جديدی را بنيان نهاد.

در ادامه اين بيانيه می‌خوانيم: نكته جالب توجه اين است كه هيچ يك از علمای وهابی نسبت به اين اظهارات موضع مشخصی اتخاذ نكرده‌ و اين سخنان گستاخانه را محكوم نكرده‌اند، آيت‌الله سيستانی هميشه با سعه صدر و صبر سعی كرده است اختلافات مذهبی موجود در عراق را از ميان بردارد و راه اتحاد ملی را برای شيعيان و اهل سنت عراق هموار كند.

در پايان از تمام مسلمانان می‌خواهيم كه در برابر فعاليت‌های فتنه‌انگيزان هوشيار باشند و اجازه ندهند اتحاد اسلامی با چنين اظهاراتی از مسير خود منحرف شود.

يادآوری می‌شود محمد العريفی در خطبه نماز جمعه اخيرش در مسجد البواردی در رياض پايتخت عربستان سعودی با گستاخی و با لحنی كاملاً خصمانه سخنان و عبارت‌های تندی را عليه آيت‌الله سيستانی بر زبان راند و وی و پيروان مذهب شيعه اثنی عشری را تكفير كرد.

Yorumlar
Adınız
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.